Version: 19
Datum: 5/06/2024
INLEDNING
Dessa Allmänna villkor tillsammans med de dokument som hänvisas till i dem styr användningen av alla våra spelprodukter och tjänster. Dessa Allmänna villkor gäller för dig som Spelare (nedan kallad ”Spelaren”) när du loggar in på eller använder våra tjänster som erbjuds vid varje givet tillfälle av oss via vår webbplats www.mrgreen.se (”Webbplatsen”), våra applikationer (kallas ”appar”) och alla spel- och vadslagningsprodukter och tjänster som är tillgängliga via denna (sammantaget nedan kallat ”Tjänsterna”).
Se till att du läser dessa Allmänna villkor noggrant innan du använder Tjänsterna som tillhandahålls av Mr Green Ltd (nedan kallat ”Företaget” eller ”Speloperatören”) som speloperatör.
Dessa Användarvillkor förklarar vad du behöver veta när du använder de produkter och tjänster som vi gör tillgängliga för dig, inklusive vilka vi är, hur du eller vi kan ändra eller avsluta detta avtal, vem du ska kontakta om det föreligger ett problem och annan viktig information.
Vi påminner dig om att detta är ett avtal mellan dig och oss. Det innebär att du, genom att använda Webbplatsen och/eller någon annan av våra tjänster, accepterar och samtycker till att vara bunden av dessa Allmänna villkor. Om du inte samtycker till eller inte vill vara bunden av dessa Allmänna villkor ska du inte logga in på eller använda Tjänsterna eller registrera dig för ett konto.
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
DEL A – ALLMÄNT
- ALLMÄNNA BESTÄMMELSER
- ÖPPNA ETT SPELARKONTO
- INSÄTTNINGAR OCH SATSNINGAR
- VERIFIERINGSKONTROLLER
- FEL OCH ANNULLERINGAR
- UTTAG
- FELAKTIG ANVÄNDNING AV ETT SPELARKONTO
- ANSVARSFULLT SPELANDE, SOCIALT ANSVAR OCH SJÄLVSKYDD
- VINSTER OCH PRISER
- KUNDTJÄNST OCH KLAGOMÅL
- AVSLUTANDE, SPÄRRANDE OCH STÄNGNING AV SPELARKONTON
- INAKTIVA OCH AVSLUTADE KONTON
- PERSONUPPGIFTER OCH PUBLICITET
- LOKALA LAGAR OCH FÖRBUD
- LÄNKAR
- IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
- ANSVARSBEGRÄNSNING OCH FRISKRIVNINGSKLAUSUL
- ÄNDRINGAR OCH TILLÄGG
- FORCE MAJEURE
- TILLÄMPNING AV DE ALLMÄNNA VILLKOREN
- ANDRA VIKTIGA JURIDISKA TERMER
- TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTER
DEL B – SPELREGLER OCH ANVÄNDNING AV SPECIFIKA SYSTEM
- KASINOREGLER
- LIVE CASINO
- JACKPOTTVINSTER
- POKER
- LIVE POKER
- REGLER FÖR SPORTBETTING
- BONUSAR OCH MISSTÄNKT BETEENDE
- AVINSTALLATION OCH SKAPANDE AV GENVÄGAR AV PROGRAMVARAN
-
ALLMÄNT
Speloperatören är ett företag som lyder under lagarna i Malta, med registrerat organisationsnummer C43260 och vars bolagsadress är Level 7, Tagliaferro Business Centre, 14, High Street, Sliema SLM 1549, Malta (”Mr Green”, ”Speloperatör”, ”oss”, ”vi”, ”vår/vårt/våra”).
- Speloperatören är licensierad, reglerad och övervakad av Spelinspektionen i Sverige, i enlighet med villkoren i den svenska spellagen, i syfte att bedriva verksamhet i form av spel och vadslagningstjänster online. Dessa tjänster inkluderar kasino, poker, sportbetting och bingo. Speloperatörens licensnummer i Sverige är 23Si2199.
- I dessa Allmänna villkor kommer Spelaren att se vissa ord som skrivs med stor begynnelsebokstav. Dessa ord är ”definierade termer” – det betyder att de har specifika betydelser. De ord som skrivs med stor begynnelsebokstav har den betydelse som definieras i dessa Allmänna villkor.
- Alla juridiska villkor som gäller mellan Spelaren och oss anges inte i dessa Allmänna villkor, vissa av dem finns i separata dokument för att undvika att dessa Allmänna villkor blir för långa. Vi hänvisar till dessa andra dokument och ger Spelaren länkar till dem vid alla vederbörliga punkter. De är fortfarande viktiga termer som ingår i det juridiska avtalet mellan Spelaren och oss, och Spelaren bör läsa och förstå dem precis som resten av dessa Allmänna villkor. Dessa korsrefererade termer, som (tillsammans med dessa Allmänna villkor) utgör en viktig del av detta avtal, inkluderar följande:
- Regler och villkor för vadslagning
- Regler för Kasinospel som gäller i varje enskilt spel
- Privacy Policy
- Villkor för bonusar
- Särskilda regler för Kasinospel och Sportbetting finns även här i Del B i dessa Allmänna villkor.
- Alla särskilda kampanjvillkor som gäller för kampanjer, bonusar och andra erbjudanden ska göras tillgängliga från tid till annan.
- Eventuella ytterligare slutanvändarvillkor som vi från tid till annan kan be Spelaren att ge sitt samtycke till som en del av Spelarens användning av Webbplatsen.
- Vi kan ändra de Allmänna villkoren från tid till annan av olika skäl, exempelvis när det kommer till ändringar som är nödvändiga för att följa gällande lagar och förordningar, instruktioner, vägledning eller rekommendationer från relevant tillsynsmyndighet, av kundserviceskäl och/eller för att hålla dig uppdaterad om ändringar av Tjänsterna och/eller våra affärsmetoder. Eventuella ändringar av dessa Allmänna villkor kommer att meddelas Spelarna i förväg och Spelarna kommer att ha möjlighet att läsa och överväga om de vill acceptera de ändrade Allmänna villkoren. Samtycke till de ändrade eller nya Allmänna villkoren är obligatoriskt för att Spelaren ska kunna fortsätta använda Webbplatsen och våra Tjänster. Om Spelaren inte samtycker till de ändringar som gjorts och följaktligen inte vill acceptera de nya Allmänna villkoren, måste Spelaren kontakta kundtjänst och begära att Spelarkontot stängs. Eventuella återstående medel på Spelarkontot betalas därefter ut till Spelaren.
- Spelaren kan alltid läsa de senaste Allmänna villkoren på Webbplatsen.
- Speloperatören förbehåller sig rätten att tillhandahålla dessa Allmänna villkor på svenska och ett annat språk. De olika språkversionerna av de Allmänna villkoren ska alltid återspegla samma principer. Vid eventuella avvikelser mellan olika språkversioner ska den svenska versionen alltid gälla.
-
ÖPPNA ETT SPELARKONTO
- För att få tillgång till Tjänsterna som tillhandahålls av Speloperatören måste Spelaren öppna ett konto (nedan kallat ”Spelarkonto”). Spelare måste registrera sig personligen. Speloperatören förbehåller sig rätten att neka en ansökan om ett Spelarkonto. Utifrån villkoren i avsnitt 2, 4, 6, 7 och 14 kan en spelares registrering nekas och ett konto kan stängas efter Speloperatörens gottfinnande, men avtalsenliga förpliktelser som redan gjorts kommer att infrias av licenstagaren.
- Tjänsterna är begränsade till personer i myndig ålder, som är registrerade som Spelare hos Speloperatören. Spelaren bekräftar att spel om pengar inte är tillåtet för minderåriga. Spelare som är under 18 år får under inga omständigheter använda Webbplatsen för att spela om pengar. Alla eventuella medel som sätts in av en minderårig person kommer att returneras till individen efter att Spelarkontot har stängts av Speloperatören och eventuella vinster förverkas.
- Användningen av Tjänsterna är begränsad till personer bosatta i Sverige. Om spel om pengar är olagligt i det land, territorium och/eller jurisdiktion från vilket Spelaren får tillgång till Tjänsterna (nedan sammanfattat med begreppet ”Förbjuden jurisdiktion”), är Spelaren ensam ansvarig (i den utsträckning som krävs enligt tillämpliga lokala lagar/regler eller skatteregler) för användningen av Tjänsterna.
- Spelaren förstår och bekräftar att de Tjänster som tillhandahålls av Speloperatören endast är i underhållningssyfte. All annan användning av Tjänsterna för andra ändamål eller avsikter är strängt förbjuden.
- Genom att registrera sig för ett Spelarkonto garanterar och försäkrar Spelaren att:
- De är minst 18 år (eller annan laglig ålder för vadhållning i Sverige som bestäms från tid till annan).
- De är juridiskt berättigade att ingå ett bindande avtal med oss
- De har inte stängts av och är för närvarande inte föremål för självavstängning från vadhållning, vare sig hos oss eller i det Nationella registret för frivillig avstängning, SPELPAUS.
- De har inte bett oss att stänga något av sina tidigare Spelarkonton och/eller vi har inte tidigare stängt några Spelarkonton som innehas av dem på grund av någon Förbjuden aktivitet.
- De kommer att tillhandahålla korrekt, fullständig och inte vilseledande registreringsinformation när de öppnar ett Spelarkonto, vilket som minimum kommer att innehålla korrekt namn, födelsedatum, bosättningsland, den aktuella hemadressen, e-postadress och personligt telefonnummer, och de kommer omedelbart att uppdatera oss om eventuella ändringar av den informationen.
Speloperatören informerar härmed Spelaren att vi kommer att verifiera din identitet och din adress via en tillförlitlig elektronisk källa eller liknande. - Spelaren öppnar sitt Spelarkonto enbart för eget personligt och icke-kommersiellt bruk och agerar inte för någon annan (inklusive genom att öppna eller försöka öppna ett Spelarkonto i någon annans namn).
- Spelaren kommer inte att försöka sälja eller på något sätt överlåta sitt konto till någon tredje part och inte heller kommer de att förvärva eller försöka förvärva ett konto som har öppnats i en tredje parts namn
- Spelaren är helt och hållet ansvarig för att alltid följa svenska lokala, nationella och/eller andra lagar om vadslagning och spel innan de öppnar ett Spelarkonto hos oss, innan de gör några satsningar, insatser eller annan typ av spel om pengar eller när de använder någon av våra Tjänster. Spelare kan inte (i) registrera sig hos oss för tillämplig tjänst; (ii) försöka använda någon av våra Tjänster; eller (iii) försöka använda sitt betalkort eller annan betalningsmetod för att genomföra vadslagning eller spel hos oss om de inte är bosatta i Sverige.
- Det finns inga andra anledningar till att Spelaren är förbjuden att ägna sig åt vadhållning med oss eller från att använda någon av våra Tjänster.
- Vid registrering måste Spelaren välja ett lösenord eller registrera sig med ett specifikt giltigt elektroniskt id (BankID). Spelaren måste utöva god lösenordsskydd, inklusive, utan begränsning, att se till att lösenordet är starkt och säkert, inte är tillgängligt för, och inte lätt kan gissas av någon annan. Vi rekomenderar också att ändra lösenordet regelbundet. Personlig information eller vanliga ord ska inte användas som lösenord. Spelare måste alltid logga in på Webbplatsen med antingen ett giltigt elektroniskt id eller med e-postadress och lösenord.
Spelaren måste se till att andra personer (och i synnerhet barn eller andra utsatta personer, till exempel personer som kanske inte har kontroll över sitt spelande) inte kan komma åt Kontot eller få tillgång till något material, eller någon information från spelsystemet, för att acceptera någon vinst, och/eller att delta i några spel. Det är strängt förbjudet att sälja, överföra och/eller förvärva Spelarkonton till eller från andra Spelare. - Lösenordet ska aldrig skrivas ner eller kommuniceras till någon annan person och bör ändras regelbundet. Spelaren är skyldig att hålla uppgifterna för sitt Spelarkonto, inklusive e-postadressen i kombination med lösenordet, hemliga och konfidentiella. Spelaren är ensamt ansvarig för all aktivitet och/eller användning av tjänsterna via sitt Spelarkonto. Om Spelaren blir medveten om någon obehörig eller misstänkt obehörig användning av sitt Spelarkonto, eller något säkerhetsintrång måste Spelaren omedelbart meddela Speloperatören så att Spelarkontot kan spärras. All obehörig användning av ditt elektroniska id, din e-postadress eller ditt lösenord ska anses vara Spelarens användning och Spelaren är ansvarig för all aktivitet på och/eller debiteringar från sitt Spelarkonto tills sådan anmälan görs till Speloperatören. Om en Spelare ger bort, delar eller förlorar sitt elektroniska id, sin e-post och/eller sitt lösenord ska Speloperatören inte hållas ansvarig för eventuell förlust eller skada som uppstår till följd av detta.
- Vi kommer att inaktivera ditt Spelarkonto om vi inte kan utföra verifikationskontroller av kontot till vår belåtenhet i enlighet med avsnitt 4.
- Vi måste avsluta ditt Spelarkonto om vi inte kan bekräfta din identitet inom 30 dagar. För att bekräfta sin identitet ska Spelaren logga in på sitt konto med Trustly/BankID.
- Spelaren får inte öppna eller försöka öppna ett Spelarkonto genom att tillhandahålla falsk information eller genom att försöka kringgå registreringssystemet om Spelaren har haft ett Spelarkonto som redan har varit föremål för Självavstängning.
- Spelaren får endast ha ett Spelarkonto vid varje given tidpunkt. Om vi har anledning att tro att Spelaren har:
- Registrerat och/eller använt mer än ett Spelarkonto hos oss (”Flera konton”) eller,
- Samverkat med en eller flera andra personer som använder ett antal olika konton, har vi rätt att betrakta sådana konton som ingående i ”Flera konton” och behandla dem i enlighet med paragraf 2.12.
- Vi har rätt att spärra eller stänga alla konton som faller inom ramarna för definitionen av ”Flera konton”. Om vi stänger ett konto som klassas enligt definitionen för ”Flera konton”:
- Kommer alla bonusar, gratisspel och vinster som härrör från sådana bonusar och gratisspel som erhållits med hjälp av det kontot att annulleras och vara förverkade för Spelaren.
- Vi kan, helt efter eget gottfinnande, ogiltigförklara alla vinster och återbetala insättningar (minus belopp som avser ogiltiga vinster) som gjorts med ett sådant Konto och vi kan, i den utsträckning som medel inte återkrävts av oss från det konto som klassats som en del av ”Flera konton”, indriva eventuella belopp som ska återbetalas till oss av Spelaren för ett sådant konto direkt från något annat av deras Spelarkonton (inklusive eventuella andra konton som klassas som en del av ”Flera konton”).
-
INSÄTTNINGAR OCH SATSNINGAR
- Insättningar krediteras till Spelarkontot efter att vi har behandlat och godkänt dem. Spelaren kan använda pengarna som satts in på Spelarkontot för att ingå olika vad och/eller spela spel som en del av Tjänsterna. Spelaren kan använda vilken som helst av metoderna angivna på sidan för Insättningar på Webbplatsen. Tillgängliga betalningsmetoder, tillhörande avgifter och krav kan variera från tid till annan och även bero på land och finansinstitut i fråga. Uppdaterad information finns tillgänglig när du är inloggad på webbplatsen i Hjälpcentralen – Insättningsavsnittet.
- Vi accepterar inte kontantbetalningar till Spelarkontot.
- Vi tar endast emot betalningar i svenska kronor.
- Alla insättningar kommer att krediteras Spelarkontot efter att betalningen har behandlats. Ingen annan än Spelaren själv får sätta in pengar på Spelarkontot eller använda Spelarkontot. Spelaren får inte sätta in pengar som ges till Spelaren av någon annan för att kringgå eventuella begränsningar eller avstängningar gällande den personens konto. Om vi rimligen misstänker att Spelaren har satt in pengar på sitt Konto från, eller på uppdrag av någon annan, kan vi kräva ytterligare bevis från Spelaren innan några satsningar accepteras och vi kan i slutändan fördröja eller neka uttag.
- Det finns ett minsta belopp per överföring (insättning) på 100 kr till ett Spelarkonto (”Minsta insättningsbelopp”). Detta belopp kan dock variera beroende på vilken insättningsmetod som används. Mer information om våra insättningsmetoder, avgifter och Minsta insättningsbelopp finns i Hjälpcentralen – insättningsavsnittet.
- Om en överföring ursprungligen accepteras och därmed visas på Spelarkontot och Speloperatören senare får information från kortutgivaren om att överföringen av någon anledning ska återkallas kommer Speloperatören tillfälligt att stänga av Spelarkontot vid misstanke om bedrägeri eller stulet kreditkort och kan, efter eget gottfinnande, avbryta eller ogiltigförklara alla insatser som redan har gjorts.
- En satsning kan endast göras via våra Tjänster. Speloperatören kommer inte att acceptera en satsning från en Spelare om det inte finns tillräckligt med pengar på Spelarkontot för att täcka beloppet för insatsen. Speloperatören förbehåller sig rätten att när som helst neka eller begränsa satsningar. Speloperatören kommer inte att bevilja någon Spelare kredit och Spelaren får inte använda några belopp som krediterats felaktigt för att göra satsningar eller uttag från kontot. Spelaren får inte använda sitt Spelarkonto som bankkonto. Vi är inte ett finansinstitut och eventuellt saldo på ett Konto kommer inte att berättiga Spelaren till någon ränta. Spelare har inte rätt att göra några överföringar mellan Spelare eller mellan olika Spelarkonton.
- Speloperatören behandlar alla Insättningar som görs till ett Spelarkonto som avsett av Spelaren enbart för att användas för satsningar på spel, eller vadslagning på Webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att samla in information om omfattningen av Spelarens avsedda spelande i samband med att Spelaren tillhandahåller identifieringsinformation till Speloperatören.
- Alla satsningar är bindande för Spelaren när de görs och kan inte avbrytas, förutom enligt vad som uttryckligen anges i dessa Allmänna villkor. Om en satsning görs, eller en hand spelas med hjälp av en Spelares Spelarkonto, anses detta ha gjorts av Spelaren, och är därmed giltig.
- Speloperatören strävar efter att, där det är möjligt, säkerställa fullt skydd för alla Spelare, Spelarkonton, och deras insatser. Det finns dock vissa händelser som ligger utanför Speloperatörens kontroll och Spelaren accepterar att spelen spelas via internet och, när det gäller mobila enheter, med hjälp av mobila nätverk. Detta är kommunikationsmedier som är kända för att vara ofullkomliga. Om en Spelare har satsat på ett spel men inte har startat spelet och blir frånkopplad på grund av ett tekniskt fel, kommer spelet inte att genomföras. Om Spelaren har satsat på ett spel och spelet har startat när spelet blir frånkopplat kommer spelet att registreras på spelservrarna. Insatsen kommer att stå fast, och resultatet kommer att återspeglas i Spelarkontots status. Om Spelaren vinner kommer beloppet att krediteras till Spelarkontot. I händelse av frånkoppling accepterar Spelaren att de poster som lagras på spelservern är den slutliga instansen för att avgöra villkoren för eventuella satsningar som gjorts, och de omständigheter under vilka sådana satsningar gjordes. Speloperatören förbehåller sig rätten att när som helst och utan förvarning upphöra med att erbjuda ett utannonserat spel och att dra tillbaka en planerad spelaktivitet. I sådana fall annulleras alla påbörjade men ej avslutade spel och insatserna återbetalas till Spelaren.
- Finansiella institut, kortutgivare, banker och andra tredje parts betaltjänstleverantörer kan ta ut en avgift för hantering av betalningar (”Tredje parts hanteringsavgifter för betalningar”). Spelaren är skyldig att betala alla sådana Tredje parts hanteringsavgifter för betalningar.
- Speloperatören tar inte ut några avgifter för insättning. Spelaren accepterar dock att vi kan emellanåt vara skyldiga att ta ut avgifter i samband med spel, insättningar och/eller vinster och varje införande av sådana avgifter kan träda i kraft 14 dagar efter offentliggörandet, eller tidigare om det krävs enligt tillämplig lag, förordning eller tillämpligt direktiv. Spelarens fortsatta användning av Tjänsterna efter den ovan nämnda perioden anses utgöra godkännande av ändringarna.
- Vid val av betalningsmetod godkänner Spelaren villkoren för den betalningsmetoden och godkänner eventuella avgifter som tillkommer. Spelaren samtycker till att betalningsmetoden är giltig, att betalkontot eller kortet tillhör Spelaren och att de har rätt att använda betalningsmetoden.
- En Spelare kan när som helst logga in på sitt Spelarkonto och se ett utdrag för sitt konto som visar alla transaktioner som gjorts på det Spelarkontot, dvs. insättningar, bonusar, vinster, uttag och satsningar. Om Spelaren märker några misstag måste hen omedelbart meddela Speloperatören så att misstaget kan rättas till. Spelare måste rapportera ett sådant misstag inom 90 dagar från det att felet först visades på kontoutdraget.
- Speloperatören håller alla kundmedel åtskilda från företagets medel i separata konton hos Bank of Valletta, och åtgärder har vidtagits för att säkerställa att tillgångar i kundkontona distribueras till kunder i händelse av insolvens. Detta innebär att alla mått har vidtagits för att skydda kundmedel men att det inte finns någon absolut garanti för att alla medel kommer att återbetalas.
- Om så krävs är det Spelarens ansvar att deklarera och betala alla skatter, tullar eller avgifter som är tillämpliga på deras insättningar, vinster, bonusar, intäkter och i allmänhet alla belopp som emellanåt finns på Spelarkontot. Speloperatören kan över huvud taget inte hållas ansvarig för några eventuella skatteskulder.
-
VERIFIERINGSKONTROLLER
- Som licensierad operatör är vi skyldiga att göra kontroller för att verifiera Spelarens identitet och, under vissa omständigheter, källan till medel som sätts in på Spelarkontot, både i samband med öppnandet av Spelarkontot, och på löpande basis under den tid som Spelaren har ett Spelarkonto (inklusive, utan begränsning, för allmän tillbörlig aktsamhet, bedrägeri, säkerhet, betalningsmetod, finansiellt utrymme och ekonomisk status, säkrare spel, systemkontroll eller juridiska/regulatoriska efterlevnadssyften, av andra affärsmässiga skäl eller som kan krävas i enlighet med förordningen):
- Spelaren bekräftar och samtycker till att vi när som helst kan genomföra sådana Kontroller som vi kan behöva göra och/eller som krävs enligt gällande lagar, förordningar och/eller av relevanta tillsynsmyndigheter. Spelaren accepterar att omgående tillhandahålla all sådan information och/eller alla begärda handlingar.
- Fram till dess att de relevanta Kontrollerna har slutförts på ett för oss tillfredsställande sätt, och all begärd information har tillhandahållits, har vi rätt att begränsa Spelarkontot på alla sätt vi rimligen anser lämpligt, inklusive att förhindra Spelaren från att göra några spel eller satsningar, eller från att ta ut sina medel.
- Vi förbehåller oss rätten att, i rimlig utsträckning, spärra eller avsluta Spelarkontot i de fall där vi inte kan slutföra dessa Kontroller till vår belåtenhet.
- Vi kan tillhandahålla den information som Spelaren har givit oss till auktoriserade kreditupplysningsföretag och/eller bedrägeriförebyggande organ (för att bekräfta Spelarens identitet och kortuppgifter). Spelaren samtycker till att vi kan behandla, använda, registrera och avslöja personlig information som de tillhandahåller i samband med sin registrering, och att sådana personuppgifter kan registreras av oss eller tredjepartsorgan. Läs vår Privacy Policy för ytterligare information.
- Speloperatören förbehåller sig rätten att, efter eget gottfinnande, bestämma vilka verifieringsdokument behövs för att utföra dessa Kontroller. För att möjliggöra för oss att utföra dessa Kontroller kan vi be Spelaren att tillhandahålla en tydlig kopia av:
- Ett giltigt identitetsdokument:
- Svenskt pass
- Svenskt nationellt id-kort utfärdat av svensk polis eller id-kort utfärdat av Skatteverket
- Svenskt körkort.
Medborgare i andra länder som är bosatta i Sverige:- Id-kort utfärdat av Skatteverket
- Svenskt körkort
- Svenskt SIS-märkt id-kort
- Uppehållstillståndskort tillsammans med utländskt pass.
- Ett giltigt adressbevis:
- Personbevis från Skatteverket (utdrag ur folkbokföringsdatabasen) som inte är äldre än 6 månader
- För svenska medborgare, Spelarens personnummer.
- Ett giltigt identitetsdokument:
- Nedan finns en icke fullständig lista över ytterligare dokument och/eller information som vi kan emellanåt begära från Spelaren för detta ändamål:
- Kopior av betalningsmetod (kontoutdrag, IBAN, kopior av kreditkort, bevis på ägande etc.). Om Spelaren har satt in pengar med kreditkort eller betalkort eller om Spelaren har begärt att en utbetalning ska göras till ett kreditkort eller betalkort, har Speloperatören rätt att begära kopior av framsidan och baksidan av det relevanta kortet. För Spelarens egen säkerhet rekommenderar Speloperatören att Spelaren endast gör de första sex (6) numren och de sista fyra (4) numren på kreditkortet eller betalkortet synliga vid tillhandahållandet av kopior av kortet. CVV/CVV2-numret på kreditkortet eller betalkortet ska inte synas på kopian och bör alltid täckas för.
- Finansieringskälla
- Kontoutdrag som inte är äldre än 90 dagar och som visar:
- lön och/eller
- sparande
- transaktionshistorik
- utdrag från Skatteverket som visar beskattad inkomst
- lönebesked
- bevis på försäljning av egendom
- arv
- pension
- vinster från aktieförsäljning eller spel
- yrkescertifikat eller anställningsavtal.
- Kontoutdrag som inte är äldre än 90 dagar och som visar:
- Ett foto av Spelaren som håller sitt identitetsdokument bredvid sitt ansikte.
- Inlämnande av ett kontrakt eller liknande dokument där Spelaren uppmanas att underteckna och returnera ett sådant dokument.
- Speloperatören övervakar alla insatser och kontotransaktioner. Det är förbjudet och olagligt att sätta in pengar som direkt eller indirekt förvärvats på olagligt sätt. Alla transaktioner kontrolleras för att förhindra penningtvätt, och alla misstänkta transaktioner rapporteras till Speloperatörens Rapporteringsansvarige för penningtvätt, som i sin tur rapporterar till de relevanta myndigheterna i enlighet med våra lagstadgade skyldigheter. Om vi i ett enskilt fall, eller under en tidsperiod, har rimliga skäl att misstänka att Spelaren använder sitt Spelarkonto för andra ändamål än att göra lagliga vad eller satsningar (t.ex. om Spelaren begär ett uttag från en insättning utan att göra ett motsvarande antal spel eller vad, vilket kan indikera penningtvätt eller andra typer av bedräglig eller brottslig verksamhet) förbehåller vi oss rätten i enlighet med våra skyldigheter som Speloperatör, och i enlighet med tillämplig lag att:
- Ställa ytterligare kontrollfrågor och/eller begära ytterligare dokument.
- Returnera icke-satsade insättningar eller insättningssaldon till den ursprungliga insättningsmetoden eller, om detta inte är möjligt, till ett bankkonto som innehas i Spelarens namn med en beskrivning av transaktionen som vi anser lämplig.
- Hålla inne betalningen av saldo.
- Stänga eller spärra Spelarkontot på obestämd tid och rapportera Spelaren till relevanta myndigheter
- Bistå eller inleda relevanta straffrättsliga eller civilrättsliga förfaranden mot Spelaren.
- Som licensierad operatör är vi skyldiga att göra kontroller för att verifiera Spelarens identitet och, under vissa omständigheter, källan till medel som sätts in på Spelarkontot, både i samband med öppnandet av Spelarkontot, och på löpande basis under den tid som Spelaren har ett Spelarkonto (inklusive, utan begränsning, för allmän tillbörlig aktsamhet, bedrägeri, säkerhet, betalningsmetod, finansiellt utrymme och ekonomisk status, säkrare spel, systemkontroll eller juridiska/regulatoriska efterlevnadssyften, av andra affärsmässiga skäl eller som kan krävas i enlighet med förordningen):
-
FEL OCH ANNULLERINGAR
- Vi strävar efter att ge Spelaren en högkvalitativ vadslagnings- och spelplattform, men vi kan inte garantera att Tjänsterna alltid fungerar korrekt. Olika typer av tekniska, mänskliga och andra misstag och fel kan uppstå, och Spelaren förstår och samtycker till att vi endast kan tillhandahålla Tjänsterna till dem och måste acceptera dem, i det skick vi gör dem tillgängliga. Speloperatören ska inte hållas ansvarig för eventuella fel i fråga om spel eller satsningar där Speloperatören har anledning att tro, baserat på rimliga skäl, att någon av följande har inträffat:
- Det finns ett uppenbart fel eller fel i en vinsttabell eller något annat typografiskt eller fotografiskt fel.
- Speloperatören har av misstag fortsatt att acceptera vad eller satsningar på stängda eller avstängda marknader.
- Eventuella tekniska fel där vad eller satsningar har erbjudits, placerats och/eller accepterats på grund av fel, eller där vad eller satsningar har gjorts som inte annars skulle ha accepterats under perioder då webbplatsen påverkades av tekniska problem.
- Andra fel, såsom mänskliga eller systemiska misstag av en anställd eller entreprenör.
- Vid en annullering enligt någon bestämmelse i avsnitt 5.1, kan spel eller insatser annulleras och spel, insatser, mottagna bonusar och vinster redan ackumulerats ska då anses vara ogiltiga och Spelarkontot återgår till startsaldot. För att undvika tvivel är startsaldot det saldo som Spelaren hade på Spelarkontot före den felaktiga satsningsaktiviteten minus eventuella bonusar som mottagits och vinster som härrör från spel med dessa bonusar. Vid fel som kan hänföras till Speloperatörens leverantörer eller andra tredje parter ska avsnitt 17.3 nedan gälla.
- Vi förbehåller oss rätten att begränsa eller vägra att acceptera insatser som Spelaren vill göra på Webbplatsen. Vi kommer inte att försöka tillämpa en sådan begränsning mot en spelare som, innan de meddelas om begränsningen, har gjort kvalificerande spel i en kampanj för gratisspel, där detta väsentligt skulle påverka konsumentens förmåga att slutföra de kvalificerande spel som krävs av det gratisspelet.
- Vi strävar efter att ge Spelaren en högkvalitativ vadslagnings- och spelplattform, men vi kan inte garantera att Tjänsterna alltid fungerar korrekt. Olika typer av tekniska, mänskliga och andra misstag och fel kan uppstå, och Spelaren förstår och samtycker till att vi endast kan tillhandahålla Tjänsterna till dem och måste acceptera dem, i det skick vi gör dem tillgängliga. Speloperatören ska inte hållas ansvarig för eventuella fel i fråga om spel eller satsningar där Speloperatören har anledning att tro, baserat på rimliga skäl, att någon av följande har inträffat:
-
UTTAG
- Spelaren kan när som helst begära uttag av sina tillgängliga medel (inklusive, utan begränsning, insättningssaldot) från sitt Spelarkonto (med förbehåll för bankens tillämpliga clearingperiod), förutsatt att:
- Alla betalningar som gjorts till Spelarkonton har bekräftats som godkända och har inte återkrävts, återkallats eller på annat sätt annullerats.
- Vi har genomfört alla Kontroller enligt Avsnitt 4 till vår tillfredsställelse. I de fall vi har begärt information från Spelaren för att utföra dessa Kontroller kan eventuell försening i tillhandahållandet av denna information orsaka ytterligare försening vid uttag av medel.
- Det föreligger vid det aktuella tillfället ingen pågående eller avslutad undersökning (undantaget avslutad undersökning som är till Spelarens fördel)
- gällande fel i ett spel som Spelaren har spelat som kräver en tillfällig frysning för uttag av medel,
- där vi har anledning att tro att du kan ha utfört en Förbjuden handling (enligt definitionen i Avsnitt 7).
- Alla insättningar spelaren gjort till sitt Mr Green-konto har omsatts en (x1) gång.
- För att ta ut pengar från Spelarkontot måste Spelaren begära att få pengarna utbetalda med samma betalningsmetod som användes för insättning. Om insättningsmetoden som används inte tillåter uttag kan Spelaren begära uttag via banköverföring. Speloperatören förbehåller sig rätten att be Spelaren att tillhandahålla ett kontoutdrag som visar att Spelaren är ägare till bankkontot. Om Spelaren begär ett uttag till en annan betalningsmetod kommer Speloperatören att kontakta Spelaren och be dem att avbryta sitt pågående uttag och begära det igen via rätt betalningsmetod. Speloperatören förbehåller sig rätten att fatta det slutgiltiga beslutet om uttagsmetod.
- Speloperatören tar inte ut några avgifter för uttag. Spelaren accepterar dock att vi kan vara skyldiga att ta ut avgifter i samband med spel, insättningar och/eller vinster från tid till annan och alla ändrade versioner kommer att träda i kraft 14 dagar efter offentliggörandet gällande tillämplig Tjänst eller tidigare om det krävs enligt tillämplig lag, förordning eller tillämpligt direktiv, och Spelarens fortsatta användning av Tjänsterna efter den ovan nämnda perioden anses utgöra Spelarens godkännande av ändringarna.
- Vi sätter vissa gränser för det minsta belopp som Spelaren kan ta ut vid en uttagsbegäran (”Minsta uttagsbelopp”), men detta belopp kan variera beroende på vilken uttagsmetod som valts. För mer information om uttag, besök vår Hjälpcentral avsnitt om Uttag.
- När Spelaren gör en insättning med betalkort eller kreditkort kan vissa finansinstitut, banker och tredje parts betalningsförmedlare ta ut en fast avgift och/eller en ränteavgift från betalningsdagen. Det är Spelarens ansvar att betala denna avgift, utöver eventuella andra avgifter som debiteras i enlighet med dessa Allmänna villkor.
- Spelare i Sverige får inte ta ut några medel om mindre än 30 dagar har gått sedan de slutfört sin registrering av Spelarkonto, och vi inte har kunnat bekräfta deras identitet enligt beskrivningen i paragraf 2.9.
- Spelaren kan när som helst begära uttag av sina tillgängliga medel (inklusive, utan begränsning, insättningssaldot) från sitt Spelarkonto (med förbehåll för bankens tillämpliga clearingperiod), förutsatt att:
-
FELAKTIG ANVÄNDNING AV ETT SPELARKONTO
- Spelaren bekräftar och godkänner att de inte kommer att delta i någon av följande aktiviteter (var och en av dessa är en ”Förbjuden handling”):
- Bedräglig aktivitet, inklusive (utan begränsningar):
- Samarbeta med andra för att få en orättvis fördel (inklusive genom bonussystem eller liknande incitament som erbjuds av oss eller genom att avsiktligt förlora pengar till andra spelare (t.ex. s.k. ”chipsdumpning”))
- Registrera eller tillhandahålla falska, felaktiga, ofullständiga eller vilseledande uppgifter gällande källan till medel eller som svar på någon av våra Kontroller
- Agera (eller försöker agera) på något sätt som rimligen anses vara olagligt i någon tillämplig jurisdiktion, som görs mot bättre vetande, eller som är avsett att bedra oss och/eller kringgå några avtalsmässiga eller rättsliga begränsningar, oavsett om en sådan handling eller försök till handling faktiskt orsakar oss någon skada
- Använda en VPN eller proxy för att dölja eller ändra identiteten på den enhet som Spelaren använder för att ansluta till Webbplatsen.
- Otillbörligt utnyttjande, inklusive:
- Genom att försöka utnyttja ett fel eller kryphål i vår eller någon tredje parts programvara som används av Spelaren tillsammans med Webbplatsen (inklusive i fråga om något spel) till sin fördel och/eller till nackdel för oss och/eller andra spelare
- Genom användning av programvara eller analyssystem från tredje part, inklusive men inte begränsat till, programvara som innehåller funktioner som: (i) Möjliggör spel utan mänsklig inblandning (t.ex. bottar) och/eller (ii) fattar automatiserade beslut
- Missbruka bonusar eller andra kampanjer som vi erbjuder (inklusive, utan begränsning, genom exploaterande satsningar, satsningar på alla möjliga resultat eller motsatta sidor i t.ex. ett sportevenemang, bryta mot Kampanjvillkoren eller på annat sätt dra otillbörlig fördel av sådana bonusar eller andra kampanjer).
- Öppna Flera konton
- Sätta in pengar på Spelarkontot från eller på uppdrag av någon annan
- Brottslig verksamhet, inklusive (men inte begränsat till) matchfixning, riggning eller missbruk av insiderinformation, fusk, mutor, bedrägeri eller konspiration
- Brott mot reglerna i en idrott, enligt dess styrande organ.
- Bedräglig aktivitet, inklusive (utan begränsningar):
- Att genomföra en Förbjuden handling utgör ett väsentligt brott mot dessa Allmänna villkor. Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att förhindra och upptäcka Förbjudna handlingar och identifiera inblandade spelare om sådana Förbjudna handlingar inträffar.
- Om vi har anledning att tro att Spelaren har utfört en Förbjuden handling har vi rätt att hålla inne hela eller delar av saldot, och/eller återkräva från Spelarens Spelarkonto (eller konto som faller inom ramen för definitionen Flera konton) beloppet för eventuella utbetalningar, bonusar, kampanjer eller vinster som har påverkats av, eller på något sätt tillskrivs den Förbjudna handlingen. Spelaren samtycker till att hålla Speloperatören skadeslös mot alla krav, förluster, skulder, skador, kostnader och utgifter som uppkommit, eller som speloperatören drabbas av som direkt eller indirekt härrör från den Förbjudna handlingen. De rättigheter som anges i paragraf 7 här påverkar inte några andra rättigheter (inklusive eventuella civilrättsliga rättigheter) som vi kan ha gentemot Spelaren, enligt dessa Allmänna villkor eller på annat sätt.
- Som en del av Spelarens användning av Webbplatsen ger Speloperatören Spelaren möjligheten att använda Livechatt, som ett sätt att kommunicera med vår Kundtjänst i alla relevanta ärenden. Livechatt hanteras av Speloperatören och är föremål för följande regler:
- Alla konversationer registreras och sparas under en rimlig period. Spelarens användning av Livechattfunktionen ska begränsas till ändamål som strikt rör Speloperatörens tjänster och eventuella relevanta problem som du kan ha i samband med dessa tjänster.
- Kränkande och/eller stötande språk accepteras inte. Dessutom har du inte rätt att fälla osanna och/eller illvilliga kommentarer, eller kommentarer som skadar Speloperatörens anseende, om Speloperatörens verksamhet i något media eller forum.
- Speloperatören har rätt att stänga eller spärra Spelarkontot efter eget gottfinnande om Spelaren använder kränkande och/eller aggressivt språk i sin kommunikation med Speloperatören i samband med användningen av Livechattfunktionen.
- Spelaren bekräftar och godkänner att de inte kommer att delta i någon av följande aktiviteter (var och en av dessa är en ”Förbjuden handling”):
-
ANSVARSFULLT SPELANDE, SOCIALT ANSVAR OCH SJÄLVSKYDD
- Spelaren och Speloperatören är medvetna om riskerna med överdrivet spelande. Ytterligare information om riskerna i samband med spel finns på vår Webbplats under rubriken Ansvarsfullt Spelande.
- Vi tillhandahåller en rad verktyg till Spelaren för att kontrollera eller begränsa den tid, eller de pengar som Spelaren lägger på vadhållning. Spelaren kan använda alla dessa verktyg genom att gå in på avsnittet Ansvarsfullt spelande på Webbplatsen. Där kan Spelaren:
- Ställa in en sessionspåminnelse som informerar Spelaren om den tid de har tillbringat på Webbplatsen, från tidpunkten för inloggning tills sessionspåminnelsen nås.
- Ange en gräns för det totala belopp som Spelaren kan satsa under en viss tidsperiod.
- Ange en gräns för de totala förluster som Spelaren får ådra sig under en viss tidsperiod.
- Sätta en gräns för det belopp som Spelaren får sätta in på Spelarkontot under en viss tidsperiod. Det är dock obligatoriskt att Spelaren sätter en insättningsgräns vid registrering av ett Spelarkonto.
- Pausa Spelarkontot (nedan kallat ”Ta en paus”):
Ett pausande av Spelarkontot kan ha följande effektiva perioder:- 24 timmar
- 48 timmar
- 7 dagar
- 30 dagar.
- Självavstängning från Spelarkontot:
Självavstängning från Spelarkontot kan göras med ett angivet slutdatum eller på obestämd tid. Vi har följande effektiva perioder tillgängliga för Självavstängning av Spelare:- sex månader
- ett år
- två år
- tre år
- fem år
- obestämd tid.
- Ett Spelarkonto som har blockerats under en av de tidsbestämda ”Ta en paus”-perioderna (som beskrivs i avsnitt 8.2.5) kan inte öppnas förrän hela den perioden har löpt ut, även om Spelaren vill göra det. Spelarkontot öppnas automatiskt igen när den effektiva perioden har passerat.
- Ett Spelarkonto som är föremål för Självavstängning kan inte öppnas förrän hela avstängningsperioden har löpt ut, även om Spelaren vill göra det. Om Spelaren vill återaktivera sitt Spelarkonto, kan det bara ske efter att avstängningsperioden har löpt ut och i enlighet med följande avsnitt. Spelaren måste då kontakta Kundtjänst och:
- Efter en bestämd självavstängningsperiod måste en s k Cooling off period på 24 timmar förflyta innan Spelarkontot kan öppnas igen. Cooling off perioden på 24 timmar börjar från det att Spelarens begäran att få återvända från självavstängning görs till Kundtjänst. Spelaren måste bekräfta sin önskan att få kontot återöppnat efter att 24 timmar har gått genom att kontakta kundtjänsten igen.
- Efter självavstängning på obestämd tid kan Spelaren inte öppna kontot igen förrän minst ett år har förflutit från datumet för självavstängning. Om ett år har förflutit kan Spelaren kontakta kundtjänst och begära att självavstängningen upphävs. En Cooling off period på 7 dagar tillämpas efter Spelarens begäran om att öppna kontot igen. Spelaren måste kontakta kundtjänst efter 7 dagar för att bekräfta att hen vill avsluta sin självavstängning.
- När Spelaren stänger av sig själv kan de kontakta vår Kundtjänst för att få eventuellt återstående saldo på Spelarkontot utbetalt.
- De spelbegränsningar som anges i Avsnitt 8.2 ovan (nedan kallat ”Spelbegränsningar”), hanteras av Spelaren med de verktyg som finns tillgängliga i avsnittet Ansvarsfullt spelande på Webbplatsen. Spelaren kan också kontakta Kundtjänst direkt för Självavstängning eller för att ”Ta en paus”.
- Alla Spelbegränsningar som bestäms av spelaren kommer att gälla omedelbart när verktygen i sektionen för Ansvarsfullt Spelande används. Om Spelaren vill sänka sina spelgränser (insättningsgräns) träder den nya gränsen i kraft omedelbart. Om Spelaren vill öka sina spelgränser, eller få gränsen upphävd tillämpas en Cooling off period på 72 timmar. Observera att ångerfristen på 72 timmar börjar kl. 00.00 UTC den dag som Spelarens begäran om ändring görs.
- En Spelbegränsning som inrättas av Spelaren kommer att fortsätta gälla tills Spelaren upphäver eller ändrar en sådan begränsning.
- En begäran om Självavstängning är en formell bekräftelse av Spelaren att de upplever problem med sitt spelande, och vill vidta åtgärder för att ta itu med dessa problem. Spelaren ska följa överenskommelsen om Självavstängning, och inte försöka bryta mot den genom att försöka öppna ytterligare Spelarkonton hos Speloperatören.
- En begäran om Självavstängning med hjälp av verktygen i avsnittet Ansvarsfullt Spelande gäller specifikt för Speloperatörens licens.
- Andra Verktyg för Ansvarsfullt Spelande som är tillgängliga för våra Spelare är:
- Utöver de verktyg för ansvarsfullt spelande som anges ovan kan Spelaren också stänga av sig själv via SPELPAUS, en gratistjänst som gör det möjligt för Spelaren att stänga av sig själv från webbplatser/appar som tillhör speloperatörer licensierade av Spelinspektionen. Besök www.spelpaus.se för mer information och för att registrera dig hos SPELPAUS. Om Spelaren begär att bli självavstängd via SPELPAUS, kommer vi att vidta rimliga åtgärder för att förhindra dem från att spela på Webbplatsen så snart som möjligt. Observera att det kan finnas omständigheter där vi inte kan genomföra en självavstängning som begärs via SPELPAUS. Till exempel kan det föreligga ett tekniskt fel i driften av SPELPAUS så att vi inte kan hämta den senaste informationen om användare som har begärt självavstängning.
- Vi tar bort Spelarens e-postadress och mobilnummer från marknadsföringskommunikation när deras självavstängning har implementerats. Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att säkerställa att självavstängda konton inte får något marknadsföringsmaterial från oss. Det kan dock uppstå en kort fördröjning mellan det att Spelarens självavstängning träder i kraft, och att marknadsföringskommunikationen stoppas. Självavstängning från vår webbplats påverkar inte Spelarens marknadsföringsinställningar för tredje part, inklusive reklamwebbplatser eller företag med anknytning till tredje part, som vi inte har någon kontroll över. Vi rekommenderar starkt att Spelaren kontaktar sådana parter och avregistrerar sig från att få marknadsföringsmaterial från dem. Vi rekommenderar också att Spelare överväger självavstängning från andra operatörer som erbjuder vadslagning online där Spelaren har ett konto, om de inte har avstängt sig själva via en nationell tjänst för Självavstängning som SPELPAUS.
- Vi ska inte ha något ansvar eller någon skyldighet gentemot Spelaren eller någon tredje part (inklusive att återbetala eventuella förluster) för eventuell spelaktivitet som äger rum om Spelaren kringgår våra rutiner för självavstängning på ett bedrägligt sätt eller genom att avsiktligt ange felaktig information.
- Utöver de tillgängliga alternativen som nämns i dessa Allmänna villkor vill vi också uppmärksamma Spelaren på att det finns ytterligare programvaruverktyg tillgängliga som kan användas för att hjälpa Spelaren att begränsa tillgången till webbplatser för spel och vadslagning. Exempel på sådana verktyg är Gamban (www.gamban.com), Betfilter (www.betfilter.com) och GamBlock (www.gamblock.com). Vi rekommenderar föräldrar att använda tredjepartsprogram som kan användas för att övervaka eller begränsa deras dators tillgång till internet. Netnanny (www.netnanny.com) och Cybersitter (www.cybersitter.com) är exempel på sådan programvara.
-
VINSTER OCH PRISER
- Potentiella vinster/detaljer om oddsen som erbjuds i alla spel anges i Spelreglerna eller villkoren för eventuella kampanjer. Detaljer om andra kampanjpriser anges i villkoren för kampanjerna ifråga.
- Ibland hålls tävlingar på Webbplatsen med olika typer av priser (”Tävlingspriser”). Dessa tävlingar är helt skilda från spelen och eventuella Tävlingspriser visas därför inte i historiken för Spelarkontot. Speloperatören kommer att kontakta Spelare som har vunnit ett Tävlingspris för att verifiera att den adress som angavs vid registreringen är korrekt. Spelaren måste svara och bekräfta att adressen är korrekt innan Speloperatören överlämnar Tävlingspriset. Eventuell skatt som tas ut på Tävlingspriser ska betalas av Spelaren.
- Om priset inkluderar resor, som ett villkor för att göra anspråk på priset är det Spelarens ansvar och skyldighet att vara försäkrad för alla reserelaterade risker på egen bekostnad för att vara berättigad att hämta priset.
- Spelaren förstår och accepterar att jackpottar kan annonseras i en viss valuta och om den tas ut i en annan valuta kan det innebära en viss minskning av jackpottbeloppet på grund av fluktuationer i den tillämpliga växelkursen.
- Även om leverantörer, entreprenörer och anställda hos Speloperatören eller något koncernföretag hos Speloperatören har rätt att spela på Webbplatsen, förbehåller vi oss dessutom rätten att undersöka eventuella vinster som tillfaller nämnda leverantörer, entreprenörer, eller anställda och att fördröja betalningen av eventuella vinster tills en undersökning har slutförts som konstaterar att bedrägeri eller manipulation inte föreligger.
-
KUNDTJÄNST OCH KLAGOMÅL
- Kundtjänst tillhandahålls av Speloperatören via e-post, telefon och online-helpdesk via kontaktformuläret på Webbplatsen, ”Hjälpcenter”.
- Det är förbjudet att skicka skräppost (upprepade kopior av samma meddelande) till Kundtjänst. Spelare får inte trakassera eller kränka Kundtjänstpersonal. Spelare ombeds framföra sina ärenden utan obsceniteter eller hotfullt språk.
- Speloperatören har rätt att stänga eller spärra Spelarkontot efter eget gottfinnande om Spelaren använder kränkande och/eller aggressivt språk i sin kommunikation med Speloperatören.
- Alla klagomål kan framföras till Kundtjänst via livechatt, telefon eller e-post. Ett klagomål ska anses ha lämnats in på ett giltigt sätt när det innehåller tydlig information om Spelarens identitet (Fullständigt namn, Födelsedatum, Hemadress, Registrerad e-postadress och Mobilnummer) och alla relevanta uppgifter om orsaken till klagomålet.
- Vi strävar efter att bekräfta mottagandet av klagomålet inom 24 timmar.
- Vi strävar efter att behandla Spelarens klagomål inom högst 8 veckor.
- Om Spelaren inte är nöjd med Speloperatörens hantering av Spelarens klagomål kan de göra en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, enligt de anvisningar som anges på https://arn.se.
- Myndighetens slutliga beslut berövar inte Spelaren rätten att driva frågan i domstol, vilket är det sista steget i en klagomålsprocess.
- Om det finns en skillnad mellan resultatet av ett spel som registrerats i Speloperatörens databas och det som registrerats av Spelaren ska informationen som registrerats i Speloperatörens spelserver gälla och anses vara den som är giltig.
- Det är inte tillåtet för Spelare att diskutera ett klagomål eller hur lång tid det tar ärendet att behandlas eller hanteras av Speloperatören i olika chattrum.
- Kundtjänst tillhandahålls av Speloperatören via e-post, telefon och online-helpdesk via kontaktformuläret på Webbplatsen, ”Hjälpcenter”.
-
AVSLUTANDE, SPÄRRANDE OCH STÄNGNING AV SPELARKONTON
- Vi kan efter eget gottfinnande begränsa Spelares tillgång till Webbplatsen, stänga av eller avsluta deras konton, dra tillbaka deras spelerbjudanden, ogiltigförklara alla spel som är utestående på deras konto, avbryta omatchade spel eller annullera och ogiltigförklara eventuella utestående eller matchade spel, om (listan är inte uttömmande):
- Vi har anledning att tro att Spelaren har begått en Förbjuden handling.
- Vi är skyldiga att göra det enligt tillämpliga lagar, regler, direktiv och/eller förordningar.
- Det föreligger ett betydande tekniskt fel som hindrar oss från att erbjuda tjänsterna.
- Spelaren inte ger oss, inom rimlig tid efter att vi begärt det, information som är nödvändig för att vi ska kunna tillhandahålla tjänsterna.
- Vi misstänker att du kan vara försatt i konkurs eller har ekonomiska svårigheter.
- Du inte har rätt att spela om pengar enligt villkor i ditt anställningsavtal eller någon regel i en idrotts styrande organ eller annan yrkesorganisation som gäller för dig.
- Du spelar på en idrottsmatch eller ett evenemang där du själv deltar (eller där ett lag, där du är medlem eller anställd, deltar).
- Vi misstänker att du har (eller kan ha) på annat sätt väsentligt brutit mot dessa villkor.
- Du samtycker till att gottgöra och hålla skadeslösa Speloperatören och dess tjänstemän, direktörer, anställda, agenter, licensgivare, leverantörer och eventuella tredje parts leverantörer av innehåll och tjänster till Webbplatsen från och mot alla förluster, utgifter, skador och kostnader till följd av Spelarens överträdelse av de Allmänna villkoren.
- Spelaren har rätt att när som helst stänga sitt eget Spelarkonto genom att kontakta oss via vårt Kundtjänstteam. Spelaren samtycker till att betala eventuella belopp som de är skyldiga oss omedelbart när deras Spelarkonto stängs. Om Speloperatören inte misstänker något brott mot dessa Allmänna villkor ska Speloperatören genomföra en utbetalning av Spelarens tillgängliga medel, minus eventuella avgifter från tredje part, inom rimlig tid efter att begäran om att stänga Spelarkontot har gjorts. Om Spelaren har handlat i strid med dessa Allmänna villkor ska Speloperatören ha rätt att återkräva eventuella vinster som har betalats ut eller göra en kvittning av vinsterna mot saldot på Spelarkontot.
- Vi kan begränsa din tillgång till, spärra eller avsluta ditt spelarkonto enligt vårt eget gottfinnande, genom ett skriftlig meddelande på/inom 14 dagar.
- Stängning av kontot:
- En Spelare kan när som helst begära att dennes Spelarkonto ska stängas genom att kontakta Kundtjänst. Om Speloperatören inte misstänker något brott mot dessa Allmänna villkor, ska Speloperatören genomföra en utbetalning av Spelarens tillgängliga medel, minus eventuella avgifter från tredje part, inom rimlig tid efter att begäran om att stänga Spelarkontot har gjorts. Om Spelaren har handlat i strid med dessa Allmänna villkor, ska Speloperatören ha rätt att återkräva eventuella vinster som har betalats ut, eller göra en kvittning av vinsterna mot saldot på Spelarkontot.
- Om ett Spelarkonto stängs kommer alla medel (utom bonuspengar) att överföras till det bankkonto, eller kreditkort som användes vid inbetalningen till Spelarkontot.
- Vi kan efter eget gottfinnande begränsa Spelares tillgång till Webbplatsen, stänga av eller avsluta deras konton, dra tillbaka deras spelerbjudanden, ogiltigförklara alla spel som är utestående på deras konto, avbryta omatchade spel eller annullera och ogiltigförklara eventuella utestående eller matchade spel, om (listan är inte uttömmande):
-
INAKTIVA KONTON
- Inaktiva konton och andra Avgifter:
- Om Spelaren inte loggar in på sitt konto under en sammanhängande period på 365 dagar kommer deras konto att betraktas som ett ”inaktivt konto”. Vi kommer att meddela Spelaren 30 dagar innan deras konto blir inaktivt och informera Spelaren om eventuella åtgärder som kan vidtas av oss gällande det inaktiva kontot via de senaste kontaktuppgifterna som Spelaren har givit till oss. Eventuella positiva saldon på inaktiva konton kan tas bort av oss. Spelaren kan dock när som helst kontakta oss för att begära tillgång till eventuellt positivt saldo på sitt konto innan kontot blir inaktivt. Efter denna begäran och med förbehåll för verifiering av Spelarens identitet, kommer vi omedelbart att överväga en sådan begäran och återställa tillgången till Spelarkontot och det positiva saldot där vi rimligen kan göra det. Om vi inte rimligen kan återställa tillgången till kontot kommer vi att återbetala det positiva saldot direkt till Spelaren (med förbehåll för villkoren i avsnittet om Uttag).
- Speloperatören förbehåller sig rätten att ta ut en administrativ avgift när ett Konto blir inaktivt. Denna administrativa avgift kan debiteras regelbundet så länge Kontot har ett positivt saldo.
- Inaktiva konton och andra Avgifter:
-
PERSONUPPGIFTER OCH PUBLICITET
- Speloperatören förbinder sig att skydda din integritet och dina personuppgifter. Spelarens personuppgifter behandlas i enlighet med vår Privacy Policy, som Spelaren kan läsa på Webbplatsen.
-
LOKALA LAGAR OCH FÖRBUD
- Personer som inte är bosatta i Sverige är uttryckligen förbjudna att använda Webbplatsen och spela något spel som tillhandahålls av Speloperatören.
- Det är helt och hållet Spelarens ansvar att förstå lagarna i Sverige avseende alla aspekter av att spela något av de spel och/eller använda någon av de tjänster som erbjuds av Speloperatören. Spelarens tillgång till Webbplatsen sker på Spelarens eget initiativ, och de är ansvariga för att följa svensk lokal lagstiftning om, och i den utsträckning lokala lagar är tillämpliga. Speloperatören strävar alltid efter att endast tillhandahålla reglerade produkter och tjänster på alla marknader där man är verksamma. Speloperatören kan inte tillhandahålla någon juridisk rådgivning i någon fråga, och tar inget som helst ansvar om en Spelare agerar i strid med någon lag, eller förordning vid transaktioner med Speloperatören, oavsett hur det sker.
-
LÄNKAR
- Webbplatsen kan tillhandahålla länkar eller referenser till andra webbplatser. Speloperatören har ingen särskild kunskap om information som finns på sådana andra webbplatser och Speloperatören stöder inte företag eller produkter som den länkar till. Speloperatören är inte ansvarig för innehållet eller policyerna på sådana andra webbplatser och tar inget ansvar för eventuella skador som uppstår till följd av användning av eller besök på sådana andra webbplatser. Om Spelaren bestämmer sig för att besöka någon av de tredjepartswebbplatser som är länkade till Webbplatsen, gör de det helt på egen risk. Speloperatören förbehåller sig rätten att när som helst avsluta en länk eller ett länkprogram.
-
IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
- Alla immateriella rättigheter på och kopplade till Webbplatsen, Tjänsterna och allt innehåll som publiceras på/via Webbplatsen och Tjänsterna (inklusive, utan begränsning, all upphovsrätt, alla varumärken, all programvara, all design, all grafik, all layout, allt utseende och känsla, all information, all struktur, alla databasrättigheter, alla designrättigheter, alla patent, alla domännamn och allt annat material och allt innehåll, oavsett typ) (tillsammans nedan benämnt ”Innehållet”) är vår egendom eller är licensierat till oss där sammanhanget så kräver (som exempel, tredje parts spelprogramvara). Spelaren får endast använda Innehållet för personligt, icke-kommersiellt bruk och endast i den utsträckning som tillåts och möjliggörs av den avsedda funktionaliteten på Webbplatsen och i Tjänsterna. Ingen annan användning av Innehållet är tillåten eller ger Spelaren någon anspråksrätt till immateriella rättigheter som ägs av eller licensieras till oss eller tredje part, och Spelaren samtycker till att inte (och att inte hjälpa eller möjliggöra för någon tredje part att) kopiera, reproducera, överföra, publicera, visa, distribuera, kommersiellt utnyttja, manipulera, hacka eller skapa härledda verk av innehållet.
- Speloperatörens varumärken, varunamn och andra symboler som ingår eller hänvisas till på Webbplatsen (nedan kallat ”Varumärken”) skyddas av nationella och internationella varumärkeslagar. All användning av Varumärkena är strängt förbjuden utan föregående skriftligt godkännande från Speloperatören. Dessa Varumärken får inte användas i samband med någon produkt eller tjänst som inte är godkänd av Speloperatören, eller på något sätt som kan orsaka förvirring bland kunder eller som nedvärderar eller misskrediterar Speloperatören. Spelaren erhåller inga rättigheter i förhållande till Varumärkena eller något annat material på Webbplatsen. Brott mot dessa bestämmelser kan medföra skadeståndsansvar.
- Om Spelaren överför till eller lägger upp material på webbplatsen (inklusive men inte begränsat till kommentarer, förslag, problemrapporter, felrapporter och designidéer) godkänner de att de automatiskt ger Speloperatören en icke-exklusiv, royaltyfri, världsomfattande och evig licens att använda, modifiera, införliva och reproducera sådant material på något sätt och Spelaren avsäger sig sin ideella rätt gällande sådant material.
-
ANSVARSBEGRÄNSNING OCH FRISKRIVNINGSKLAUSUL
- I den utsträckning som gällande lagstiftning tillåter det, accepterar vare sig Speloperatören eller något av dess närstående bolag eller innehålls- eller tjänsteleverantörer något ansvar för några direkta, indirekta, speciella, straffande eller oförutsedda förluster, kostnader, utgifter och skador av något slag som uppstår från eller i samband med Spelarens besök på och användning av Webbplatsen och/eller de Tjänster som tillhandahålls av Speloperatören. Speloperatörens totala skadeståndsansvar gentemot Spelaren för alla skador, förluster och orsaker till rättsliga åtgärder ska under inga omständigheter överstiga 100 000 SEK.
- Speloperatören tar inget ansvar för handlingar eller utelämnanden från någon annan juridisk person inom vår koncern, och detsamma gäller omvänt i fråga om våra Tjänster. Speloperatören garanterar inte att Webbplatsen eller Tjänsterna som tillhandahålls av Speloperatören kommer att tillhandahållas utan avbrott, störningar, förseningar och/eller andra typer av fel, och inte heller att några fel kommer att åtgärdas. Webbplatsen och Tjänsterna tillhandahålls ”i befintligt skick”.
- Om Speloperatören, på grund av ett tekniskt fel i de system som Speloperatören licensierar från sina leverantörer eller på grund av någon annan anledning utanför Speloperatörens rimliga kontroll, gör en felaktig betalning till Spelarkontot ska sådan felaktig betalning betalas tillbaka till Speloperatören så snart felet har identifierats. Speloperatören har rätt att återta sådan felaktig betalning utan Spelarens föregående samtycke. Sådan felaktig betalning ska betraktas som en skuld till Speloperatören tills korrigering har gjorts. Spelaren är skyldig att informera Speloperatören omedelbart efter att Spelaren har blivit medveten om en felaktig betalning.
- Denna paragraf kommer inte, och är inte avsedd, att undanta eller begränsa vårt ansvar för något som det skulle vara olagligt för oss att undanta eller begränsa. I synnerhet (men utan begränsning) finns inget i dessa Allmänna villkor som är avsett att begränsa eller undanta vårt ansvar för:
- personskada eller dödsfall som orsakats av vår försumlighet eller försumlighet av våra anställda, agenter eller underleverantörer
- bedrägeri eller bedräglig framställning
- brott av oss mot Spelarens lagstadgade rättigheter som konsument
- allt annat ansvar som inte kan undantas från tillämplig lag.
-
ÄNDRINGAR OCH TILLÄGG
- Speloperatören förbehåller sig rätten att ändra eller modifiera innehållet på Webbplatsen utan föregående meddelande och kan inte hållas ansvarig gentemot någon part på något sätt för eventuella konsekvenser av sådana ändringar. Speloperatören kan när som helst och utan föregående meddelande stänga av, avbryta eller begränsa åtkomsten till någon del av Webbplatsen och/eller dess Tjänster.
-
FORCE MAJEURE
- Underlåtelse eller försening från Speloperatörens sida gällande utförandet av sina skyldigheter i sina Tjänster ska inte anses vara ett brott mot dennes skyldigheter gentemot Spelaren om misslyckandet eller förseningen orsakas av brand, översvämning, jordbävning, händelser utanför mänsklig kontroll, elavbrott, krigshandlingar, terrorism, upplopp, civila störningar, uppror eller revolutioner, strejk, lockout eller arbetssvårigheter, domstolsbeslut, avbrott, förseningar eller störningar på internet- eller telekommunikationsnät, avtalsbrott av tredje part eller någon annan liknande orsak som ligger utanför Speloperatörens rimliga kontroll. Speloperatören tar inget ansvar för de konsekvenser som uppstår på grund av sådana force majeure-händelser.
-
TILLÄMPNING AV DESSA ALLMÄNNA VILLKOR
- Dessa Användarvillkor utgör hela avtalet mellan Spelaren och Speloperatören och ersätter alla tidigare och befintliga avtal med avseende på de Tjänster som tillhandahålls av Speloperatören. Spelaren accepterar att Speloperatören inte har gjort några utfästelser till, lämnat några löften till eller ingått några avtal med Spelaren som inte uttryckligen nämns i dessa Allmänna villkor.
- Om någon bestämmelse eller delbestämmelse i dessa Allmänna villkor är eller blir ogiltig, olaglig eller inte kan verkställas ska den anses vara borttagen, men det ska inte påverka giltigheten och verkställbarheten av övriga delar av dessa Allmänna villkor.
- Vi förbehåller oss rätten att överlåta eller på annat sätt lagligen överföra detta avtal. Spelaren får dock inte överlåta eller på annat sätt överföra detta avtal.
-
ANDRA VIKTIGA JURIDISKA TERMER
- Speloperatören ingår i 888-WH-koncernen (nedan kallad ”Koncernen”) och tillhandahåller Speltjänster online i enlighet med den svenska licensen.
- Observera att andra företag som också ingår i Koncernen kan licensieras separat som oberoende juridiska enheter att tillhandahålla spel- och vadslagningstjänster, och de relevanta villkoren och respektive licensnummer finns på relevanta webbplatser för dessa enheter. Speloperatören är inte ansluten till någon annan sådan enhet och tar inget som helst ansvar för handlingar eller underlåtenhet av någon annan juridisk enhet inom 888-WH-koncernen, och detsamma gäller omvänt för Tjänsterna.
- Vi har rätt att överlåta, överföra, uppdraga eller på annat sätt hantera våra rättigheter enligt dessa Allmänna villkor som vi anser lämpligt, men vi kommer endast att göra det om detta inte påverkar Spelarens rättigheter enligt dessa Allmänna villkor, eller alternativt med Spelarens samtycke. Utan att begränsa föregående mening kan vi välja att överföra våra rättigheter eller skyldigheter enligt dessa Allmänna villkor till ett annat företag inom vår koncern eller någon annan juridisk enhet, inklusive om vi omstrukturerar eller om vår verksamhet blir föremål för försäljning. Spelaren samtycker till att vi kan göra detta, under förutsättning att, efter att vi meddelar spelaren om det datum då sådan överföring sker, Spelarens rättigheter, i händelse av en sådan överföring, enligt dessa Allmänna villkor kommer att vara gentemot den nya juridiska enheten.
-
TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTER
- Genom att besöka Webbplatsen och/eller registrera sig som Spelare samtycker Spelaren till att alla frågor som rör deras tillgång till och användning av Webbplatsen och Tjänsterna som tillhandahålls av Speloperatören ska regleras av och tolkas i enlighet med Sveriges lagar, utan hänsyn till lagvalsregler.
Eventuella tvister som uppstår på grund av Spelarens användning av Webbplatsen och/eller Speloperatörens Tjänster ska avgöras i svensk domstol och Spelaren accepterar härmed den exklusiva jurisdiktionen för sådana domstolar. - Spelaren bekräftar att, om inte annat anges, spelen och Tjänsterna organiseras i Malta.
- I händelse av en tvist kan Spelaren göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, (ARN) via följande webbplats: https://arn.se.
eller per post till:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Alternativt kan Spelaren hänskjuta ärendet till alternativ tvistlösning med hjälp av EU:s plattform för tvistlösning online (”ODR”). Mer information finns på följande webbplats: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Genom att besöka Webbplatsen och/eller registrera sig som Spelare samtycker Spelaren till att alla frågor som rör deras tillgång till och användning av Webbplatsen och Tjänsterna som tillhandahålls av Speloperatören ska regleras av och tolkas i enlighet med Sveriges lagar, utan hänsyn till lagvalsregler.
DEL B
SPELREGLER OCH ANVÄNDNING AV SPECIFIKA SYSTEM
1. KASINOREGLER
Regler för kasinospel finns i varje enskilt spel.
2. LIVE CASINO
Reglerna för Live Casino-spel finns i varje enskilt spel.
Spelaren bekräftar härmed att för att kunna spela på vårt Live Casino måste en Spelare uppfylla följande minimikrav gällande maskinvara, programvara och anslutning:
- Maskinvara
- 2,5 GHz Intel Pentium III eller 100 % kompatibel
- 1 GB RAM
- Tangentbord, mus
- Programvara:
- Microsoft XP SP2 eller senare
- SVGA-grafikkort med 800 x 600 upplösning eller högre
- Internet Explorer 8.0, Mozilla 2, Chrome 1/0/0154, Safari 3.0 eller senare
- Adobe Flash Player 9
- Anslutning: 256 kbps
Observera att vi kan avbryta supporten för föråldrade versioner av ovannämnda maskinvara eller programvara efter eget gottfinnande.
Spelaren samtycker härmed till att vi, i händelse av att Live Casino kopplas bort på grund av att Spelaren har olämplig maskinvara eller programvara och/eller olämpliga anslutningskonfigurationer, inte är skyldiga att återbetala Spelaren, och Speloperatören har inget ansvar för eventuell resulterande förlust, inklusive förlust av vinster.
3. JACKPOTTVINSTER
Speloperatören förbehåller sig rätten att under en rimlig tidsperiod granska Spelarens jackpottvinst för att säkerställa dess giltighet.
Jackpottvinster kan delas ut till vinnarna i upp till 24 månatliga utbetalningar om så beslutas av Speloperatören efter eget gottfinnande.
4. POKER
Spelaren bekräftar härmed att alla satsningar som görs av dem i samband med pokerspel för flera spelare är satsningar som görs mot andra användare och inte satsningar som görs med eller mot Speloperatören. Speloperatören åtar sig inte någon som helst risk för spel som placeras mellan Spelaren och andra användare av Tjänsten. Speloperatören varken gör eller accepterar själv några satsningar under några omständigheter.
Spelaren förstår och godkänner att alla våra pokerspel för flera spelare är offentliga och kan därför granskas och publiceras av andra spelare, antingen vid tidpunkten för spelet eller därefter.
Vi tillhandahåller pokerspel för flera spelare för att erbjuda en plattform för användare att spela poker och göra satsningar mot varandra med hjälp av Programvaran. I fråga om denna tjänst debiterar vi antingen
- en provision (kallas ”rake”) som beräknas i enlighet med Pokerrummets regler eller
- en procentandel av ”buy-in-avgiften” för turneringar.
På en mobiltelefon eller en surfplatta kan Spelaren bara spela ett pokerspel eller en turnering åt gången.
Otillåten samverkan: Otillåten samverkan innebär att två eller flera spelare försöker få en orättvis fördel som inkluderar men inte är begränsat till att dela information om sina kort eller annan information, och om inte annat anges av Speloperatören, genom att komma överens om att dela på en prispott. Alla spelare som samarbetar eller försöker samverka med någon annan spelare när de använder Tjänsten kan permanent stängas av från att använda Tjänsten eller Programvaran eller andra relaterade tjänster från Speloperatören, deras konto kan avslutas omedelbart, och Speloperatören har rätt att behålla alla pengar som finns på sådana Spelares konton. Vi har utvecklat och använder sofistikerad äganderättsskyddad teknik avsedd att söka upp och identifiera spelare som ägnar sig åt otillåten samverkan. Om Speloperatören informeras om misstänkt otillåten samverkan kan denne, efter eget gottfinnande, avsluta misstänkta spelares tillgång till Tjänsten och/eller blockera deras konton och hålla inne alla tillgängliga medel från kontona. Ingen spelare ska ha rätt att kräva att Speloperatören vidtar några andra åtgärder mot spelare som misstänks för otillåten samverkan, fusk eller någon annan form av bedrägeri.
Om Spelaren misstänker att någon spelare ägnar sig åt otillåten samverkan med en annan spelare eller på annat sätt fuskar kan Spelaren kontakta oss via e-post.
Chipsdumpning: Chipsdumpning innebär att en spelare avsiktligt förlorar en hand för att överföra sina chips till en annan spelare. Alla spelare som är involverade i chipsdumpning eller försök till chipsdumpning när de använder Tjänsten kan permanent stängas av från att använda Tjänsten eller Programvaran eller andra relaterade tjänster från Speloperatören, och sådana spelares konton kan avslutas omedelbart. Om Speloperatören informeras om misstänkt otillåten Chipsdumpning kan denne, efter eget gottfinnande, avsluta misstänkta spelares tillgång till Tjänsten och/eller blockera deras konton och hålla inne alla tillgängliga medel från spelarkontona. Under sådana omständigheter har Speloperatören inte någon skyldighet att återbetala några medel som kan finnas på kontot vid den tidpunkten till den relevanta spelaren.
Om vi rimligen misstänker att ett konto eller en grupp av konton systematiskt agerar för att få en fördel gentemot en annan spelare eller för att begå någon bedräglig handling gentemot de andra spelarna eller Speloperatören, till exempel genom att använda specifik teknik för att missgynna andra spelare eller spela som en grupp, har Speloperatören rätt att blockera eller avsluta alla sådana konton och under sådana omständigheter är Speloperatören inte skyldig att återbetala några medel som kan finnas på deras konton till spelarna.
Programvaruhjälpmedel: Observera att Spelaren i fråga om peer-to-peer-spel eller andra spel, inte får använda några andra verktyg eller programvaror än: (i) verktyg som ger Spelaren grundläggande spelstatistik och information som kan vara användbar för nybörjare, såsom hur stark en hand är och pottodds, (ii) verktyg som ger Spelaren grundläggande råd om spelet, såsom diagram över starthänder, (iii) spårningsprogram som beräknar och visar statistik i spelet som är avsedda att hjälpa Spelaren att organisera den information som redan är tillgänglig för spelare vid det specifika bordet, och (iv) verktyg som förbättrar Spelarens upplevelse utan att påverka själva spelet eller ge några råd (till exempel förbättrad visning (skärmverktyg), kortkommandon och förbättrad synlighet) (sammantaget kallat ”Tillåtna hjälpmedel”). För att undvika tvivel inkluderas i avsnitt (iv) ovan inte någon programvara eller extern hjälp som enligt vår mening gör det möjligt för Spelaren att hitta en plats vid ett pokerbord eller automatiskt placerar Spelaren vid ett pokerbord.
Spelaren får inte använda någon programvara, robot eller extern hjälp, som använder artificiell intelligens eller som inte ingår i listan över Tillåtna hjälpmedel (enligt ovan) (oavsett om Spelaren faktiskt använder Programvaran). Exempel på sådana förbjudna verktyg, programvaror och externa hjälpmedel är: (i) verktyg och tjänster som möjliggör någon form av otillåten samverkan mellan spelare, såsom att visa kort, (ii) verktyg som hjälper spelare att välja spel efter spelartyper, (iii) verktyg eller webbplatser som avslöjar och delar information om andra spelare mot deras vilja, såsom spelstatistik och totala intäkter, (iv) alla typer av verktyg som utför någon åtgärd för en spelare vid bordet, (v) alla typer av verktyg eller program som samlar in information om andra spelare vid borden i spelarens frånvaro, (vi) alla typer av verktyg eller program som ger speltips i realtid baserat på de andra spelarnas handlingar vid bordet och (vii) alla typer av programvara eller extern hjälp som enligt vår mening gör det möjligt för Spelaren att hitta en plats vid ett pokerbord eller automatiskt placerar spelaren vid ett pokerbord (kollektivt ”Programvaruhjälpmedel”). Om vi anser att något Programvaruhjälpmedel har använts förbehåller vi oss rätten att vidta alla åtgärder som vi anser lämpliga, inklusive att omedelbart blockera åtkomst till Tjänsterna för den användaren som gjort sig skyldig till överträdelsen, avsluta sådan användares konto och beslagta alla pengar som finns på dennes konto.
Hjälpmedel för sittplatser: Utan att avvika från Förbjuden användning av programvaruhjälpmedel får du inte använda något program eller externt hjälpmedel som, enligt vår uppfattning, gör det möjligt för dig att hitta en plats vid ett pokerbord eller automatiskt placerar dig vid ett pokerbord ("Sittplatshjälpmedel"). Vi granskar kontinuerligt användningen av Tjänsterna i syfte att upptäcka eventuell användning av sittplatshjälpmedel, och i händelse av att vi fastställer att de har använts förbehåller vi oss rätten att agera som vi anser lämpligt, inklusive att omedelbart blockera åtkomsten till Tjänsterna för de olagliga användarna, avsluta kontona för sådana användare och behålla alla medel som finns på sådant konto.
Missbruk av funktionen ”Sit Out”: Funktionen ”Sit out” är endast avsedd för korta pauser mellan långa spelperioder. Den är inte avsedd att användas när inget spel äger rum vid bordet, eller för att vänta på att spelare ska gå med eller lämna bordet. Vi förbehåller oss rätten att, efter eget gottfinnande, vidta åtgärder mot spelare som använder funktionen ”Sit Out” under överdrivet långa tidsperioder. Spelare som upprepade gånger missbrukar ”Sit Out”-funktionen kan inskränkas från att delta i våra pokerspel antingen tillfälligt eller på obestämd tid.
Bedrägligt beteende: Om en undersökning som rör misstänkt bedrägligt beteende när det gäller pokerspel involverar Spelarens konto och andra spelare, kommer vi att undersöka sådan aktivitet och vidta alla åtgärder som vi rimligen tror är nödvändiga (inklusive att blockera nämnda konton och behålla eventuella medel däri). Vi är inte skyldiga att lämna uppgifter om undersökningen och/eller de medel som har spärrats, eller om detta har påverkat Spelarens konto på något sätt. Vi kommer att samarbeta med alla behöriga myndigheter som undersöker en sådan incident, och medel kommer att spärras av oss tills vi har fått tillräckliga instruktioner från den behöriga myndigheten för att antingen häva blockeringen av nämnda konton, eller frigöra någon del av de spärrade medlen på de berörda kontona.
Betalningstvister: Varje användare av Tjänsten har fullt ansvar för att betala alla belopp som användaren är skyldig andra användare av Tjänsten och/eller speloperatören. Alla anspråk som en användare av Tjänsten kan ha i fråga om betalning av vinster gällande förlorade vad som placerats av en annan användare av Tjänsten är gentemot den andra användaren och inte Speloperatören. Speloperatören är inte på något sätt ansvarig för att betala Spelaren om någon användare av Tjänsten inte betalar sina skulder, oavsett anledning, eller för att vidta några åtgärder mot sådana användare. Alla tvister som uppstår mellan användare av Tjänsten, inklusive de som rör betalningsbedrägeri, är inte Speloperatörens ansvar.
Om Spelarens konto på något sätt är förknippat med pokerbedrägeri, till exempel genom chipsdumpning, otillåten samverkan, kan Spelarens konto avslutas och vi är inte skyldiga att återbetala pengarna på kontot till Spelaren. Detta oavsett om det kan bevisas att Spelarens konto avsiktligt tagit emot pengar från en bedräglig användare.
I händelse av en utredning av pokerbedrägeri är vi inte skyldiga att acceptera någon förklaring som ges för mottagande eller användning av bedrägliga medel. Om en sådan utredning avslutas och Spelarens konto öppnas igen kan vi välja att dra av beloppet som utgjorts av bedrägliga medel från deras saldo.
Ingen spelare ska ha rätt att kräva att Speloperatören vidtar några åtgärder mot spelare som misstänks för otillåten samverkan, fusk eller någon annan form av bedrägeri. Speloperatören kommer inte att tillhandahålla information om utredningar eller efterföljande resultat. Spelaren är fullt medveten om att det finns en risk att förlora pengar vid vadslagning kopplade till Tjänsterna och Spelaren bär det fulla ansvaret för sådana förluster. Spelaren samtycker till att deras användning av Tjänsterna sker efter eget val, på eget gottfinnande och på egen risk. Utöver vad som anges häri ska Spelaren i fråga om eventuella förluster inte ha några som helst anspråk mot Speloperatören eller någon av dess närstående enheter eller kontrakterade partner (s.k. ”white label”-partner) eller deras respektive chefer, tjänstemän eller anställda.
5. LIVE POKER
För att kunna spela vid live-pokerborden måste Spelaren ha en videokamera ansluten till sin dator och klicka på ett bord med webbkameraikonen i pokerlobbyn.
Spelare som står över händer i ett live-pokerspel kommer att avlägsnas från videobordet för att ge plats åt andra spelare på väntelistan (om sådan väntelista inte är tom).
Vi förbehåller oss rätten att begränsa antalet spelare som ”tittar” på live-pokerborden och ändra detta antal från tid till annan efter eget gottfinnande.
Spelarens användning av live-pokerborden är föremål för följande regler:
- Spelaren får inte göra några uttalanden eller på annat sätt bete sig på ett sätt som är sexuellt explicit eller grovt stötande, inklusive uttryck för trångsynthet, rasism, hat eller svordomar vid bordet.
- Spelaren får inte göra några uttalanden eller på annat sätt bete sig på ett sätt som är kränkande, trakasserande eller förolämpande mot andra spelare vid bordet.
- Spelaren får inte göra uttalanden eller på annat sätt bete sig på något sätt som försöker utnyttja spelet i syfte att marknadsföra eller gynna kommersiella eller privata intressen.
I händelse av att Spelaren bryter mot någon av ovanstående bestämmelser om otillåtet uppträdande vid live-pokerborden, ska Speloperatören ha rätt att avlägsna Spelaren från pokerrummet eller vidta andra åtgärder som anses nödvändiga, inklusive antingen tillfällig avstängning eller permanent stängning av deras konto. Dessutom har Speloperatören rätt att neka priser i kampanjer relaterade till live-pokerbord till deltagare som Speloperatören anser har brutit mot någon av reglerna, inklusive att medvetet täcka över eller blockera kameran.
Speloperatören ansvarar dock inte för bilder som publiceras via webbkameror eller för våra medlemmars kommentarer om dessa bilder, och vi kan inte hållas ansvariga för någon uppfattad kränkning eller oförrätt. Speloperatören är inte skyldig att övervaka sådana bilder och kommentarer, eller att informera Spelaren om eventuella åtgärder som vidtagits mot en medlem när ett klagomål har inkommit.
Spelarens deltagande vid live-pokerbordet anses vara Spelarens godkännande att Speloperatören får använda Spelarens namn, röst, avbild, bild och land i marknadsföringssyften som man anser lämpligt utan krav på någon betalning och Spelaren ger härmed Speloperatören rätt att göra det.
Spelaren bekräftar och godkänner att Speloperatören kan filma och fotografera pokerborden samt streama live-videor från dessa på Webbplatserna.
Spelaren förstår vidare och godkänner att denne genom att gå in på live-pokerbordet gör det möjligt för övriga spelare vid bordet att också kunna använda och publicera Spelarens bild och ljud utan Speloperatörens kontroll och Spelaren ska inte ha några anspråk gentemot Speloperatören i detta avseende.
6. REGLER FÖR SPORTBETTING
- Sportbetting-villkoren inklusive Spelreglerna är en integrerad del av avtalet mellan Speloperatören och Spelaren och genom att acceptera våra Allmänna villkor bekräftar Spelaren härmed att de har läst och förstått spelreglerna och att de kommer att följa dem. De specifika vadslagningsvillkoren finns tillgängliga på Webbplatsen på denna sida länk. I enlighet med paragraf 1.1 i dessa Allmänna villkor ska alla termer som definieras i dessa Sportbetting-villkor förstås enligt definitionen i de Allmänna villkoren.
- Om någon del av Villkoren för sportbetting, inklusive Regler för sportspel, skulle strida mot dessa Allmänna villkor, ska de Allmänna villkoren ha företräde.
- Läs noga igenom avsnittet ”Regler för sportbetting”.
- Speloperatören är medlem i International Betting Integrity Association (”IBIA”), en ideell organisation som övervakar oregelbundna satsningsmönster och möjliga fall av manipulation. Som en del av detta medlemskap är Speloperatören eller något av dess koncernbolag, beroende på vad som är tillämpligt, en fullvärdig deltagare i organisationens system för tidig varning som är inriktat på att identifiera sådant spelbeteende.
I händelse av att en varning tas emot av Speloperatören har vi rätt att, efter eget gottfinnande,:- avbryta inbjudan till eventuella evenemang eller en serie evenemang på en, flera eller samtliga marknader där man bedriver verksamhet
- fördröja och/eller hålla inne betalning för varje evenemang eller serie evenemang på någon av dessa marknader, tills integriteten för sådant evenemang eller serie evenemang har bekräftats av det relevanta idrottsförbundet via IBIA.
Speloperatören förbehåller sig rätten att hålla inne betalningar eller ogiltigförklara alla spel på ett evenemang eller en match, om vi har skälig misstanke eller bevis på att följande har inträffat: (i) händelsens integritet har ifrågasatts; (ii) spelpriserna har manipulerats; eller (iii) matchen eller evenemanget har blivit föremål för riggning. Sådana bevis kan inkludera men är inte begränsade till storlek, volym eller mönster för spel som placeras hos Speloperatören eller ett annat företag i Speloperatörens koncern.
Om vi rimligen tror att någon misstänkt vadslagning eller satsningsaktivitet har inträffat på Spelarkontot, kan sådant konto spärras av Speloperatören tills en relevant undersökning är färdig.
7. BONUSAR OCH MISSTÄNKT BETEENDE
Speloperatören kommer endast att erbjuda eller ge Spelaren en bonus vid det första tillfället när Spelaren spelar ett av de spel som Speloperatören erbjuder.
Om vi rimligen misstänker att en medlem missbrukar vår bonus på något sätt, kan vi välja att avsluta kontot och alla relaterade konton i våra Tjänster och hålla inne eventuella medel från sådana konton. En misstanke om missbruk kan baseras på ett antal omständigheter som endast är avsedda för att uppnå otillbörliga fördelar.
Om vi har anledning att misstänka att ett konto eller en grupp av konton systematiskt agerar för att få otillbörliga fördelar, till exempel genom att använda specifik insatsteknik eller genom att spela som en grupp, har Speloperatören rätt att blockera eller avsluta alla konton och under sådana omständigheter är Speloperatören inte skyldig att återbetala några medel som kan finnas på deras konton till Spelarna.
8. AVINSTALLATION OCH SKAPANDE AV GENVÄGAR AV PROGRAMVARAN
- Om Spelaren använder hämtningsformuläret för Programvaran och vill avinstallera den kan du göra det via Lägg till/ta bort program på datorn. Observera att följande genvägar läggs till på datorns skrivbord vid installation av Programvaran:
- Genväg för snabbstart
- Skrivbordsikon
- Klientlänk från Startmenyn
- Varumärkesmapp med klient och avinstallationslänk från Program på Start-menyn
- Klientlänk från alternativet Spel i Start-menyn
- Minimikrav för maskinvara
De minsta rekommenderade specifikationerna för hämtningsversionen av programvaran är:- För PC:
- Operativsystem – Windows Home Basic
- Processor – Pentium 1,8 GHz (eller motsvarande AMD)
- RAM – 760 MB
- Hårddisk – 300 MB tillgängligt
- För Mac (programvaran är tillgänglig endast enligt Företagets eget gottfinnande):
- Operativsystem: Mac OS X 10.6.8
- Processor: 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
- Minne: 4 GB DDR2 667 MHz
- Klienten som inte laddas ned stöds i följande webbläsare: Internet Explorer 10,0 och den senaste versionen av Firefox, Safari och Chrome.
- När det gäller mobilapplikationen på iPhone och iPad stöder vi version iOS 9.1 och senare.
- När det gäller mobilapplikationen för Android-operativsystemet är minimikraven:
- ARMv7-processor med vektor FPU, minst 550 MHz, OpenGL ES 2,0, H.264 och AAC HW-avkodare
- Android™ 4.4 och senare
- 1 GB RAM.
- För PC:
Observera att vi kan avbryta supporten för föråldrade versioner av ovannämnda maskinvara eller programvara efter eget gottfinnande.
Spelaren samtycker till att vi i full utsträckning över hela världen kan använda (inklusive, utan begränsning, för att reproducera, distribuera, offentligt visa, offentligt uppföra, redigera, anpassa, ändra eller skapa härledda verk därav) de händer som Spelaren spelar på finalbordet i stora turneringar (vilket inkluderar att avslöja korten som delades ut till Spelaren som ingen annan spelare kunde se), Spelarens avatar och deras användarnamn på Webbplatserna och på våra och våra närstående enheters sociala medier (inklusive men inte begränsat till Facebook, Twitter och YouTube) i hela världen, för all framtid och på royaltyfri basis. Spelaren friskriver härmed oss och relevanta tredje parter som agerar för vår räkning från och mot alla krav, skador, allt ansvar, alla kostnader och kostnader som härrör från eventuella krav gällande ärekränkning eller brott mot eventuella integritets-, publicitets eller personlighetsrättigheter som Spelaren kan ha.